01 of 17
02 of 17
03 of 17
04 of 17
05 of 17
06 of 17
07 of 17
08 of 17
09 of 17
10 of 17
11 of 17
12 of 17
13 of 17
14 of 17
15 of 17
16 of 17
17 of 17
Επιμέλεια | Iwona Blazwick, OBE, Διευθύντρια, Whitechapel Gallery & Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια, ΝΕΟΝ
Μυθικός γενέθλιος τόπος του Απόλλωνα και της Άρτεμης, η ∆ήλος φέρει ένα, δυσανάλογο µε το μέγεθός της, ιστορικό φορτίο. Κατοικημένη ήδη από την πρωτοκυκλαδική 3η χιλιετία π.Χ., φιλοξενεί ένα από σημαντικότερα ιερά του αρχαίου ελληνικού κόσμου, εναγκαλίζεται θανάσιμα την κλασική Αθήνα και μεταμορφώνεται σε πλούσιο εμπορικό και αστικό κέντρο της ελληνιστικής οικουμένης, πριν σβήσει οριστικά στον πρώιμο Μεσαίωνα, για να αποκαλυφθεί εκ νέου όταν η ευρωπαϊκή Νεωτερικότητα και το νεοελληνικό κράτος πλάθουν το παρελθόν τους µε τα ευρήματα των μεγάλων ανασκαφών του 19ου α.
Διευθυντής
Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Αρχαιολογικό Χώρο της Δήλου εδώ.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου φιλοξένησε το 2019 για πρώτη φορά μια μοναδικής σύλληψης έκθεση σύγχρονης γλυπτικής τέχνης από τον Βρετανό καλλιτέχνη Antony Gormley, προϊόν σύμπραξης του ΝΕΟΝ και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων.
Στο πλαίσιο της έκθεσης SIGHT, ανθρωπόμορφες γλυπτικές εγκαταστάσεις «επαναποίκησαν» το νησί της Δήλου μετά από χιλιάδες χρόνια. Οι 29 γλυπτές ανθρώπινες μορφές από σίδηρο (ανάμεσά τους και πέντε νέα έργα που είναι αναθέσεις του ΝΕΟΝ ειδικά για την έκθεση) επιχείρησαν να «αποκαταστήσουν» την ανθρώπινη παρουσία και να δημιουργήσουν ένα φυσικό μονοπάτι που οδηγεί πίσω στη μυθολογία και την ανθρώπινη δραστηριότητα του παρελθόντος της Δήλου. Η επιμέλεια ήταν της Ελίνας Κουντούρη, Διευθύντριας του ΝΕΟΝ και της Iwona Blazwick, OBE, Διευθύντριας της Whitechapel Gallery του Λονδίνου.
Τα έργα ζωντάνεψαν τα γεωλογικά και αρχαιολογικά χαρακτηριστικά του νησιού: ένας βράχος από γρανίτη στη μέση του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων στο Αιγαίο, µε μήκος µόνο πέντε χιλιόμετρα και πλάτος ενάμισι, που διαθέτει ένα παρελθόν γεμάτο μύθους, τελετές, θρησκείες, πολιτική, πολυπολιτισμικότητα και εμπόριο. Οι αλληλοδιαπλεκόμενες και αντιφατικές ταυτότητες του νησιού ως ιερού τόπου αλλά και πόλης εμπορίου, σε συνδυασμό µε την τοπογραφία και τη γεωγραφική του θέση, το κατέστησαν µία μοναδική και κοσμοπολίτικη ελληνιστική πόλη.
Ο Gormley επανερμήνευσε εκ βάθρων τη λειτουργία και τον σκοπό της γλυπτικής, μετασχηματίζοντας τα παραδοσιακά αγάλματα και τα τοτέμ του αρχαίου κόσμου που κάποτε κοσμούσαν τις δημόσιες πλατείες, τους ναούς και τις ιδιωτικές κατοικίες σε χώρους ενσυναίσθησης και προβολής της φαντασίας. Άλλα γλυπτά ενσωματώθηκαν σε αρχαιολογικούς χώρους σε όλο το νησί, από το Στάδιο μέχρι τη συνοικία του Θεάτρου και από τα εμπορικά καταστήματα μέχρι την τοποθεσία όπου βρίσκεται το Μουσείο.
Περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική εγκατάσταση SIGHT εδώ.
Installation Views | Φωτογραφίες © Oak Taylor Smith | Eυγενική παραχώρηση NEON.